سیلیس, سیلیس درجه یک, میکرونیزه

سیلیس میکرونیزه در کپسول آتشنشانی

سیلیس میکرونیزه در کپسول آتشنشانی:

سیلیس میکرونیزه که در اکثر صنعت های مختلف کاربرد زیادی دارد،یکی از کاربرد های سیلیس میکرونیزه در کپسول آتشنشانی جهت خاموش کردن آتش می باشد.

کپسول آتش نشانی:

کپسول آتش نشانی ابزاری مناسب در برابر آتش سوزی است که برای خاموش کردن یا کنترل آتش سوزی های کوچک و ناگهانی استفاده می‌شود.به طور معمول،یک کپسول آتش نشانی معمولا شامل یک مخزن استوانه‌ای ایستاده که حاوی عامل شیمیائی است که می‌تواند برای خاموش کردن و خفه کردن آتش تخلیه شود. همچنین کپسول های آتش نشانی تولید شده با مخازن فشار غیر استوانه‌ای نیز وجود دارد که کمتر رایج هستند.

عامل پودر می‌تواند با جدا کردن بخش های مهم تشکیل دهنده واکنش های شیمیایی از یکدیگر یعنی گرما، سوخت و اکسیژن (احتراق) از گسترش آتش سوزی جلوگیری کند و در نتیجه آتش را خاموش کند.

انواع کپسول آتشنشانی:

  • پودر و گاز
  • CO2
  • فوم
  • آب و گاز
  • بیوورسال

 

پودر و گاز:

این دسته از کپسول ها اطقا حریق پرکاربرد ترین نوع دردنیا می باشد.از پودر های شیمیایی مختلف تشکیل شده اند که به دو دسته تقسیم می شوند.

  1. پودر شیمایی
  2. پودر خشک

 

CO2:

این نوع از کپسول ها به صورت کامل ازگاز دی اکسید کربن شارژ شده که فشار در بدنه آنها به شدت زیاد است. کاربرد این نوع در اطقاء حریق مایعات قابل اشتعال و تجهیزات الکتریکی از قبیل فیوز ها،تابلو برق،ترانسفورماتور و … می باشد.

 

فوم:

این نوع ازکپسول،همان کپسول کف و گاز است که به جای (3% و فوم 6%) از بایو فوم استفاده می کند و خاموش کننده بسیار قوی تری از بایو فوم می باشد,این کپسول مناسب برای مکان هایی که از کاغذ،کارتن،چوب و… بسیار مناسب است.

آب و گاز:

محتویات عمده این محصول از آب می باشد که به کمک فشار فراوان گاز نیتروژن از درون کپسول ها خارج می شود، کاربرد این نوع کپسول عمدتا برای مهار احتراق چوب و کاغذ میباشد.

 

بیوورسال:

این نوع کپسول از (94 % آب و 6 %بیوورسال) تشکیل شده است.این نوع کپسول ملقب به دوست دار محیط زیست می باشد،یعنی استفاده از آن هرگز به حیوانات و گیاهان آسیبی وارد نمی کند و به شدت ازبروز پدیده همان آتش سوزی مجدد جلوگیری می کند.

 

آشنایی با رنگ کپسول:

قرمز: کپسول های پودر و گاز و CO2 دررنگ قرمز دیده می شود.

آبی: محتویات این دسته از کپسول ها از آب و گاز می باشد.

سبز: کپسول های آتش نشانی بایوفوم به سبز رنگ می باشند که با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند.

آبی فیروزه ای: کپسول های بیوورسال در این رنگ عرضه می شوند که تا 5 سال نیاز به شارژ مجدد ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *