سیلیس درجه دو, سیلیس درجه یک

نقش سیلیس در سندبلاست استیل

امروزه استیل و کاربرد های آن و برتمام جنبه های زندگی استفاده می شود.

ازجهتی یکی از مهم ترین ماده در صنعت ساختمان سازی و مهندسی در جهان محسوب می شود.

در این مقاله قصد داریم به نقش سیلیس در سندبلاست استیل بپردازیم:

استیل چیست؟

درواقع نوعی از آلیاژ است که پایه آن را آهن تشکیل می دهد و کربن آن کمتر از 2% است که فولاد نیز نامیده می شود.

استیل ضد زنگ که اصطلاح عامیانه فولاد ضد زنگ می باشد در ابتدا در ساخت قاشق و چنگال به کار گرفته شد، این نوع استیل که مهم ترین خاصیت آن ضد زنگ بودن است از آلیاژهای آهن با حداقل 10.5٪ کروم ساخته شده است که در برابر اکسیداسیون مقاوم شده است.

نقش سیلیس در سندبلاست استیل:

سیلیس که یک ماده معدنی پرکاربرد در صنعت محسوب می شود،که یکی از دیگر کاربرد های سیلیس در صنعت سند بلاست می باشد.در سندبلاست که از سیلیس درجه یک و درجه دو استفاده می کنند که بعنوان ساینده جهت تمیزکاری و صیقل دادن انواع اجسام فلزی،چوب،سنگ و شیشه می باشد.

استیل و خواص آن:

خواص مکانیکی و سختی و شکل پذیری آن به میزان و مقدار عناصر دیگری که در آن از جمله نیکل، مولیبدنیوم، تیتانیوم و فلز مس بستگی دارد.

حال اگر این عنصر کروم باشد نوعی آلیاژ بدست می دهد که اگرچه خواص بسیاری دارد اما دارای ضعف خورندگی می باشد.این آلیاژ در برابر رطوبت زیاد زنگ می زند که این موضوع باعث شد که ضد زنگ بودن اهمیت یابد. برای این منظور باید به میزان 10.5% میزان کروم را افزایش دهیم.

چگونه کروم از زنگ زدن جلوگیری می کند؟

قبل از اینکه اکسیژن بتواند با آهن واکنش دهد، کروم با اکسیژن ترکیب شده و تشکیل لایه کروم اکسید را می‌دهد. این لایه بسیار در برابر خوردگی مقاوم است. این موضوع موجب جلوگیری از زنگ زدگی شده و از فلز زیرین محافظت می‌کند.

موارد استفاده استیل چیست؟

فولاد در صنایعی مانند خودرو سازی و ساخت محصولات ساختمانی، ساخت لوازم خانگی مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، در کشتی سازی و حتی مصارف پزشکی مورد استفاد قرار می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *